جاب ویژن

ساخت وبلاگ

یکی از حساس‌ترین پست‌های مدیریتی در هر سازمانی، شغل مدیر منابع انسانی است. در حقیقت، مدیر منابع انسانی به خاطر نقشش در گزینش و استخدام کارکنان، سهم بسزایی در ایجاد فرهنگ سازمانی و جو حاکم بر محیط کار دارد. به همین دلیل کارفرماها دقت و وسواس بالایی در استخدام مدیر منابع انسانی دارندشغل HRM یک شغل دفتری تمام وقت و حضوری است که البته با افزایش دورکاری در سازمان‌ها، در آینده تا حد زیادی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

مسئولیت‌ها و شرح وظایف مدیر منابع انسانی بسیار گسترده و متنوع است و بسته به نوع و اندازه سازمان می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با منابع انسانی می‌تواند شانس متقاضی را برای استخدام بالاتر ببرد؛ با این حال، افرادی که در رشته‌هایی مثل روانشناسی، جامعه شناسی و مدیریت بازرگانی تحصیل کرده‌اند هم می‌توانند عملکرد خوبی در این شغل داشته باشند.

اچ آر حوزه‌ای چندبعدی با مسئولیت‌های متنوع است و به همین دلیل هم به مهارت‌ها و ویژگی‌های مختلفی نیاز دارد. میزان حقوق کارشناس این حوزه به عواملی چون شرح وظایف و مسئولیت‌ها و همین‌طور حوزه فعالیت شرکت و سازمان بستگی دارد اگر سعی می‌کنید از موقعیت‌های چالشی و پراسترس دوری کنید پس شغل HR مناسب شما نیست. به عنوان کارشناس اچ آر قرار است بارها و بارها با موقعیت‌های حساس و چالش‌برانگیزی مواجه شوید.

کارشناس منابع انسانی یکی از موقعیت‌های شغلی در سطح ورودی و اولیه به حساب می‌آید. حوزه HR به طور کلی سه رده بندی شغلی دارد که در صورت کسب تجربه و یادگیری مهارت‌های مورد نیاز می‌توانید در شغلتان پیشرفت داشته باشید.

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با شغل مدیریت منابع انسانی، توضیحاتی به شما بدهیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید به عنوان مدیر منابع انسانی استخدام شوید.

جاب ویژن...
ما را در سایت جاب ویژن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جاب ویژن jobvision بازدید : 327 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 20:40